17 Aralık 2013 Salı

BASİT YIKAMA - Doğru ve basit bir yıkama nasıl yapılır ? Püf noktaları,tavsiyeler..



Yavaş yavaş işin ayrıntılarına geçebiliriz sanırım. Bu yazımda ''Aracımızı nasıl doğru yıkarız ? '' sorusuna cevaplar bulacaksınız.
Öncelikle daha bir önceki yazımda ( link )  bahsettiğim malzemelere ihtiyacımız var.
-2 adet kova
-Kaliteli-markası belli oto şampuanı
-Yıkama eldiveni
-Kurulama havlusu
-Direkt güneş görmeyen bir mekan

Malzemeler için marka ve model önerilerine yazının sonunda ulaşabilirsiniz.

1.adım kirlerden arınma :


Bunun için ister basınçlı yıkama makinesi (kendinizin olur, benzinliklerde para ile çalışanlar olur) ister hortum kullanın , suyu aracın tavanından başlayarak hiç kuru yüzey kalmayana kadar ve araç üzerindeki kirlerin iyica yumuşadığına ikna olana kadar püskürtmeye devam edin.
Bu adımı bitirince kovalarımızın ikisinede temiz-mümkünse kireçsiz su dolduralım.Ben ortalama her kova için 10 lt su kullanıyorum.
Yıkama için kullanacağımız kovaya elinizdeki şampuanın etiketinde yazan miktarda şampuanı ilave edin.Burda bir püf noktası (PN) paylaşmak istiyorum, kovaya önce şampuanı koyup su püskürterek köpürtür iseniz şampuanın özelliğinin bir kısmını kaybedeceğinden emin olabilirsiniz.Ayrıca aracı temizleyen oluşan köpük değil,kovanın içerisindeki şampuanlı sudur.

Yani görüntü şu şekilde oluyor başlangıçta ;

oto yıkama kovası



 Sonra şampuanlı su -> yıkama -> durulama -> şampuanlı su -> yıkama -> durulama... şeklinde ilerler isek elimizde aşağıdaki fotoğraftaki gibi içindeki su kirlenmiş bir kova ile tertemiz kalmış bir kova olacak .

araç yıkama

Üstteki resimde soldaki kova , yıkama esnasında yıkama eldivenimizdeki şampuan azalınca eldiveni her seferinde önce durulamak için kullandığımız kova !!

Aracın yüzeylerini hangi sıra ile yıkamalayız ?
Tavan
Camlar
Kaput
Tamponlar
Kapılar 
en son da jantlar (kesinlikle en son, çünkü aracımızın en kirli bölümü o bölüm olur genelde) 

Çoğu yıkamacının camları yıkadığı peluşla ardından jantları sonra aynı peluşla tekrar kaportayı yıkadığını bizzat görmüş biri olarak aman diyeyim :)
Jantlara gelince son kalan şampuanlı suya biraz daha su ve şampuan eklerseniz jantlarınıza da gereken özeni göstererek temizlemiş olursunuz.Yıkamayı bitirdik.

Sıra geldi durulamaya ;
Yıkamada olduğu gibi önce tavandan başlar iseniz suyu efektif kullanmış ve alt bölümleri iki kere durulamak zorunda kalmış olmazsınız.

Bu aşamayı da bitirdikten sonra kurulamaya geçebiliriz ;
Eski alışkanlıklardan olan plastik ucu silikon çek-pas isimli aletlerden -camlar dahil olmak üzere uzak durun lütfen.Çünkü en kalitelisi bile çiziyor verniğimizi.
Elimizdeki kurulama havlumuz ile tavandan başlamak kaydı ile kurulayabilirsiniz.Kapı altları tamponlar gibi bölgelere geldiğinizde eğer elinizdeki bez büyük boyutta bir bez ise 4 e katlayarak kullanmanızı tavsiye ederim.Ne kadar dikkat etsenizde ucu bir şekilde yere değiyor ve yerdeki kum,kir vb bezin üzerine anında yapışıyor tabii ki bu bize istenmeyen bir durum.
püf noktası(PN): Yere düşen bezinizi asla ama asla yıkamadan kullanmayın lütfen. Yere düşen bezi diğer bezlerle birlikte de yıkamayın.Yıkandıktan sonra da gözeneklerinin arsında ufak taş vs olması durumuna karşı kontrol edip öyle kullanın

Yazının başında yazmıştım ama tekrarlamak istiyorum, eğer direkt güneş ışığı görmeyen bir mekana sahip değilseniz yıkamayın lütfen aracınızı.Çünkü güneş ısısı kaportamızı yıkama esnasında güzelce ısıtacağından ne yaparsak yapalım üzerinde şampuan da kuruyor su da kuruyor ki bunun sonucunda sizi çok uğraştıracak kireç lekeleri ile başbaşa kalabilirsiniz.(güneşin öğle saati haricinde çok yatay açılarla geldiği, soğuk şehirler için geçerli değil bu dediğim tabiiki)

PN:Kurulama sonrasında eğer imkanınız var ise dikiz aynası kenarları,tampon ızgarası vb su birikmeye müsait bölümlere hava tabanası ile hava tutarsanız yola çıktığınızda kuru yüzeylere su sıçramasını engellemiş olursunuz.Bu tür sürekli olarak sızıntı şeklinde akıp araç yüzeyinde  kalan su lekeleri ileride sadece polisaj ile geçecek halde kalıcı olabiliyor aklınızda olsun.

PN:Bu arada mümkünse sileceklerinizde kesinlikle herhangi bir detarjan-şampuan kullanmayın.Çünkü sileceklerden püskürttükten sonra yerçekime gereği bunlar motor kaputunuza veya tavanınıza bulaşıyorlar ve siz su ile akıtmadığınız için zamanla polisaj ile bile çıkmayaak derecede vernik tabakanızda izler yapıp , eritebiliyorlar.  

Malzeme önerileri :

Kova : Münkünse şeffaf plastik yapıda , hacim olarak 10-15 lt arası olsun.

Şampuan : Aracınızın yüzeyinde nano özelliğe sahip bir boya koruma ürünü var ise ph nötr ve wax içermeyen bir şampuan ( ValetPro Ph Neutral, ATAS DLS 125,Wolf Chemials Nano Bathe, Gtechniq G-Wash, Nanolex Reactivating Shampoo ) tercih etmelisiniz.
Eğer yüzeyde bir koruma yok ise ; seealant veya wax ile yüzeyi korunuyorsa yine ph nötr wax içerikli bir şampuan tercih edebilirsiniz (Sonax Wash&Wax, Meguiar's NXT Car Wash,Meguiar's ultimate wash&wax, ATAS Autobella, ATAS DLS 125, ATAS Autobella, Chemial Guys Wash & Wax, Chemial Guys Glossworkz )

Yıkama eldiveni(wash-mitt) : Tercihinizi mikrofiber yada yün  olanlardan yana kullanabilirsiniz (Meguiar's ,Chemical Guys,CarPro,Gtechniq, Eurow) 
 
Kurulama havlusu : Satın alacağınız havlunun boyutu ne kadar büyük  olursa havluyu sıkmadan tek seferde tüm aracı kurulayabilirsiniz.(Uber Blue,Chemical Guys Wooly Mammoth, Chemical Guys Miracle dryer)

Yıkama eldiveni ve kurulama havlusunun temizliği :
Mikrofiber bezleri kesinlikle çamaşır suyu ve yumuşatıcı kullanmadan yıkamak gerekiyor. Yumuşatıcı bez üzerindeki mikrolifleri birbirine yapıştırdığı için bezin özelliği kayboluyor  Bezleri 40 derecede makinada az bir deterjanla kısa programda yıkamak yeterli gelecektir.




Bir başka yazımda görüşmek üzere..
 

0 yorum:

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşmaktan çekinmeyin lütfen.