Başlıkta okuduğunuz gibi ben size '' Boya yüzeyiniz çiziklerle dolu desem '' bana '' Çizik mi, o da neyyy ? '' dediğinizi duyar gibiyim. :)
Bu konuyu biraz detaylandıralım.
Çizikler ; swirl ler , rds ler , vernikteki çizikler , boya çizikleri gibi sözcükleri sık sık kullanacağım için bu kavramları size daha yakından tanıtmak istedim.
En basit anlatımı ile araç boyaları genellikle 3 kattan oluşur :
1- Astar : Kaporta veya plastik yüzeylerin üzerine boyanın altına uygulananmış astar malzemesi ile oluştrulmuş katman.Boyanın daha iyi tutunması ve korozyonu önlemek amacı ile fabrika çıkışı her araçta bulunur.
2- Son Kat Boya : Aracın dış rengini veren otomobil boyası katmanı
3- Vernik tabakası : Son kat olarak uygulanan boyaya parlaklık veren ve dış etkenlerden korumaya yarayan katman.
Grafik yardımı ile daha kolay anlayabilirsiniz ;
Vernik yüzeyi çizilmiş araç fotoğraflarına bakalım birazda. Pek yabancı olmadığınız ama belkide çok üzerinde durmadığınız manzaralar göreceksiniz ;
Yukarıdaki üç fotoğraf swirl (dairesel çizik) diye adlandırılan çok derin olmayan, genellikle yanlış yıkama ve kurulama teknikleri sonucunda oluşan yüzeysel ve dairesel şekillerde oluşan çiziklere ait.
Yukarıdaki fotoğraf ise RDS adı ile adlandırılan swirllerden farklı olarak genellikle düz-çizgi şeklinde oluşmuş ve yine swirllerden farklı olarak vernik tabakasında daha derine inen (bazen astara kadar) çiziklere ait.
''Bana ne zararı var, ne güzel geçinip gidiyoruz diyorsanız'' eğer bu çiziklerden kurtulur iseniz, aşağıdaki resimlerdeki gibi doğru makyaj ile elde edilmiş bir fark oluşacağını garanti ederim.Tabii tercih size kalmış :)
0 yorum:
Yorum Gönder
Fikirlerinizi paylaşmaktan çekinmeyin lütfen.